====== Šumař ======
Šlachovitý muž s tváří a rukama plnýma ďolíčků jakoby od neštovic, hrozný voják, nicméně sapér tělem i duší. Na zádech neustále nosí skřipky, které bývají v příšerném stavu. Má zvláštní nadání pro balíček draků - neustále vymýšlí nové karetní hry, které s ním jeho přátelé a kolegové hrají, a přitom vykládají karty stejně jako vykladači.
===== Základní údaje =====
^**Jméno**| Šumař, později Struna|
^**Přezdívky**| Šum |
^**Jméno v originále**| Fiddler|
^**Rasa**| člověk|
^**Národnost**|Malažan|
^**Organizace**| [[jednotka:Paliči mostů]] |
===== Objevil se v =====
// //
* [[:kniha:Měsíční zahrady]]
* [[:kniha:Dům mrtvých]]
* [[kniha:dom_retezu|Dóm řetězů]]
* [[kniha:lovci_kosti|Lovci kostí]]
* [[kniha:vichr_smrti|Vichr smrti]]
* [[kniha:prach_snu|Prach snů]]
===== Vývoj postavy =====
==== MKP1 ====
Šumař je vášnivý sapér, vymyslel spolu s [[postava:Křovák|Křovákem]] speciální kuši pro odpalování [[predmet:moranthska_munice|morantské munice]]. Pomocí ní také v Darúdžhistánu na chvíli zneškodnil a zadržel jaghutského tyrana, než byl pacifikován [[:azathy|azathem]].
==== MKP2 ====
Doprovází [[postava:kvitko|Kvítka]] a [[postava:apsal_ara|Apsal'ara]] skrze Raraku do Tremorlor, azatského domu v Sedmiměstí, skrze který chtějí projít do Domu mrtvých v [[zemepis:malaz|Malazu]]. Poté, co cestu uskuteční, se nechá naverbovat k malazskému vojsku jako Struna.
==== MKP4 ====
Jako seržant Struna vede oddíl ve [[jednotka:14._armada|14. armádě]] pobočnice [[postava:tavore|Tavore]], která má ukončit povstání v Sedmiměstí. Při návratu na Raraku se aktivuje tannoská píseň, kterou "dostal" od poutníka duší [[postava:kimlok|Kimloka]]. Tato píseň způsobí ascendenci zemřelých [[jednotka:palici_mostu|Paličů mostů]].