Obsah

Šumař

Šlachovitý muž s tváří a rukama plnýma ďolíčků jakoby od neštovic, hrozný voják, nicméně sapér tělem i duší. Na zádech neustále nosí skřipky, které bývají v příšerném stavu. Má zvláštní nadání pro balíček draků - neustále vymýšlí nové karetní hry, které s ním jeho přátelé a kolegové hrají, a přitom vykládají karty stejně jako vykladači.

Základní údaje

Jméno Šumař, později Struna
Přezdívky Šum
Jméno v originále Fiddler
Rasa člověk
NárodnostMalažan
Organizace Paliči mostů

Objevil se v

Vývoj postavy

MKP1

Šumař je vášnivý sapér, vymyslel spolu s Křovákem speciální kuši pro odpalování morantské munice. Pomocí ní také v Darúdžhistánu na chvíli zneškodnil a zadržel jaghutského tyrana, než byl pacifikován azathem.

MKP2

Doprovází Kvítka a Apsal'ara skrze Raraku do Tremorlor, azatského domu v Sedmiměstí, skrze který chtějí projít do Domu mrtvých v Malazu. Poté, co cestu uskuteční, se nechá naverbovat k malazskému vojsku jako Struna.

MKP4

Jako seržant Struna vede oddíl ve 14. armádě pobočnice Tavore, která má ukončit povstání v Sedmiměstí. Při návratu na Raraku se aktivuje tannoská píseň, kterou „dostal“ od poutníka duší Kimloka. Tato píseň způsobí ascendenci zemřelých Paličů mostů.